diumenge, d’octubre 03, 2010

Per què el govern d'Espanya permet que organismes que depenen d'ell, situin el sahara Occidental dins del Marroc? CAL UNA CAMPANYA DE PROTESTA. NO HO PERMETEM

Per què Espanya, situa el Sahara Occidental dins de territori del Marroc, contra les ressolucions de laONU i del Dret Internacional?

Què podem fer?

Persones del moviment solidari amb els sahrauís ens fan arribar que des de l'Embaixada Espanyola al Marroc, consideren els Territoris del Sàhara Occidental (territori considerat en descolonització per la ONU) com a "regiones del Sur de Marruecos". Després de tot el que està passant, de les agressions que reben els sahrauís i els espanyols que hi van voluntaris ... TOT plegat sembla una provocació, ja que ningú pot al·legar que des de l'Embaixada es desconeix quin és l'estatus oficial, reconegut internacionalment, del Sahara Occidental. Tampoc creiem que en aquest tema hi hagin reaccions gratuites o "equivocacions" sabem que es un tema prou sensible i important, perque es produeixin "equivocacions o errors"

Què cal fer? Cal denunciar que Espanya està en contra de les ressolucions de la ONU? La veritat, ens agradaria saber si algú des de l'Intergrup o partit polític, demanarà una rectificació formal i farà saber que el que hi ha escrit a la web de l'EMBAIXADA ESPANYOLA AL MARROC, no és correspon a la posició oficial del govern d'Espanya i es contrari al que dictamina la ONU

Ens agradaria rebre alguna comunicació per part vostra i saber si emprendreu algun tipus d'iniciativa.

MOLTES GRÀCIES

Toni Guirao
Vicepresident de l'ACAPS

Us adjunto, l'enllaç de l'Embaixada i el text que ens acompanyen els nostres companys solidaris

CAMPANYA DE DENÚNCIA

Texto extraído de la web de la Embajada Española en Marruecos
de Fernando Gómez, el sábado, 02 de octubre de 2010 a las 4:34

Texto extraído de la web de la Embajada Española en Marruecos:


“Se recuerda a las personas y entidades que, principalmente por motivos de ayuda al desarrollo, deseen atravesar el territorio marroquí con destino a un tercer país/es, que conviene consulten las recomendaciones de viaje del país/es al que se dirijan. Se recomienda el escrupuloso cumplimiento de la normativa marroquí especialmente en las regiones del sur del país.” 

De Conchi Sánchez Gutiérrez: Las regiones del sur a las que hacen referencia, son los territorios ocupados ilegalmente por Marruecos. NO ES MARRUECOS, ES EL SÁHARA OCCIDENTAL y por eso no se pueden cumplir escrupulosamente una normativa ilegitima de un país ocupante y opresor como es Marruecos.

Creo que todos los activistas, amigos y simpatizantes del pueblo Saharaui deberíamos enviar un comunicado exigiendo la retirada de esa recomendación de la página de Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación, embajada Española en Marruecos.

Además es vergonzoso que España se empeñe en reconocer a Marruecos como dueño de lo que no le corresponde, cuando es plenamente responsable de la situación que se está viviendo en las regiones del sur, es decir, en el Sáhara Occidental.


MINISTERIO DE ASUNTOS EXTERIORES Y DE COOPERACIÓN
Dirección: Plaza de la Provincia, 1 - 28012 Madrid.Teléfono centralita: 91 379 97 00 / 91 379 83 00.
Dirección: Edificio Torres Ágora. C/ Serrano Galvache, 26- 28033 Madrid 

Oficina de Información Administrativa: informae@mae.es