dissabte, de juny 14, 2008

post 401. La música

Pocs coneixeu una de les meves passions i en aquest cas, la meva per la música.

La veritat, és que després de ja més de 400 posts, potser és bo afegir un toc personal al blog més enllà del mon dels sahrauís que tantes alegries però que també tantes angoixes em produeix.

Avui, us parlo de la música (que de moment sols em dona alegries) i que com podeu veure en la imatge lateral, no sols inclou la sahrauí, amb la que passo tantes estones.

Contra el que li va passar a molta gent de la meva generació, vaig passar de la guerra ROLLINGS / BEATLES i em vaig dedicar a escoltar els PINK FLOYD, amb els que he gaudit moltes hores de bona música i de bons moments. Però com em passa en tot a la vida, cal evolucionar.

Més endavant vaig conèixer al que crec què és el millor músic del S.XX, en MILES DAVIS, primer em va introduïr al mon del jazz i després, escoltant els últims discs de la seva vida, a la música del carrer, d'aquí el meu interès pel HIP HOP o el RAP, encara que dins d'aquests sempre busco aquelles arrels jazzístiques del gran mestre, potser per això no em canso d'escoltar moltes de les peces de JURASSIC 5 o GURU / JAZZMATAZZ. Dins del jazz també he escoltat moltes hores de WEATHER REPORT o de CHIK COREA. Els primer, per a mi la millor bnda de música que ha existit i antecedent d'aquesta barreja de Jazz i Música electrònica que tan m'agrada i de la que us parlaré més endavant.

L'altre gran referent, musical, en BOB MARLEY, la música jamaicana, el ritme en l'estat més pur. Llàstima que no ens durés més temps. encara avui em diverteixo molt escoltant els 3 BIRTHS o mèmociono escoltant el NO WOMAN NO CRY ... encara que la meva cançó secreta és el REBEL MUSIC (potser per la meva rebeldia vital, és un dels grans himnes, una cançó amb la que em sento identificat). A manca de Marley, avui tenim LUCIANO, un altres gran músic jamaicà

Estic escribint aquest post, escoltant el RETROSPECTIVE de LAURENT GARNIER. Sé que escoltar aquest músic capdavanter en la música electrònica, a vegades pot ser difícil, ja que no sempre és fàcil connectar amb la música electrònica. Però també us he de dir que ha escrit moltes de les millors cançons de finals de S.XX i de principis del XXI. Escoltant-lo et pots sentir transportat al millors dels mons. En el mon de l'elexctrònica amb sentit, i amb ell, sols puc citar a JEFF MILLS, JAZZANOVA ...

Un altre dia us parlaré de JAMIROQUAI, ORISHAS, ERIKAH BADOU o de U2